REKLAMA
REKLAMA

Vidal wybrał nowy klub!

dodał: Marcin Mondorowicz  |  źródło: La Gazzetta dello Sport  |  01.09.2020 09:50
Vidal wybrał nowy klub!

Arturo Vidal  |  fot. Grzegorz Wajda

Nowy profil goal.pl na Facebooku!
Arturo Vidal to kolejny zawodnik, którego odejście z Barcelony jest przesądzone. Przesądzony ma być również kierunek, który obierze doświadczony Chilijczyk.

33-latek jest jednym z piłkarzy katalońskiego zespołu, którzy nie znajdują się w planach nowego trenera Ronalda Koemana. Odejście pomocnika wydaje się być kwestią kilku najbliższych dni. Aktualnie prowadzone są rozmowy mające na celu sfinalizowanie jego transferu.

Vidal powiedział "tak" Interowi


Według La Gazzetta dello Sport, Vidal w najbliższym czasie zostanie zawodnikiem Interu Mediolan. Pomocnik Barcelony miał bowiem zaakceptować przedstawione przez Nerazzurrich warunki umowy. Ta miałaby obowiązywać przez najbliższe dwa lata i gwarantować zawodnikowi wynagrodzenie w wysokości 6 milionów euro netto rocznie.

Reprezentanci Vidala pozostają obecnie w kontakcie z Barceloną, mając nadzieję na szybkie rozwiązanie kwestii przyszłości ich klienta. Chilijczyk, w którego kontrakcie znajdowała się klauzula pozwalająca mu na odejście za 20 milionów euro, chciałby rozwiązać swoją umowę.

Czy Barcelona zgodzi się na takie rozwiązanie i pozwoli piłkarzowi odejść za darmo? Wydaje się to mało prawdopodobne. Kataloński klub poszukuje bowiem funduszy, które mógłby przeznaczyć na wzmocnienie drużyny Ronalda Koemana.

Prawie sto meczów w Barcelonie


Vidal do katalońskiego zespołu dołączył dwa lata temu, na zasadzie definitywnego transferu z Bayernu Monachium. Choć nie zawsze w tym czasie miał miejsce w wyjściowym składzie, to na boisku pojawiał się bardzo regularnie. Łącznie w barwach Dumy Katalonii rozegrał 96 spotkań, zdobywając 11 bramek i dokładając do tego 10 asyst.
OTRZYMUJ NAJNOWSZE LIGOWE AKTUALNOŚCI


REKLAMA

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby dodać komentarz:

Komentarze | 31 komentarzy

Kamciu | 01.09.2020 10:07

Nie ukrywam rozczarowania wzgledem straty Tonalego na rzecz Milanu - ten chlopak bedzie gwiazda w przyszlosci. Szacunek dla Rossonerich za ten transfer. Mysle, ze jesli uda sciagnac im sie tez tego Bakayoko, ktory poprzednio grajac w Mediolanie spisywal sie calkiem niezle beda mieli calkiem konkurencyjny srodek pola i jest szansa powalczyc z Atalanta i Napoli o top 4.

Natomiast co do Vidala - jesli ten transfer dojdzie do skutku za darmo, z kontraktem na dwa lata to uznam to za calkiem rozsadny ruch. Chilijczyk nadal prezentuje wysoka jakosc i dodalby w drugiej linii Interu charyzmy i walecznosci. Podejrzewam, ze Conte po spotkaniu z zarzadem ma plan na Eriksena - wlasnie operujac za plecami Dunczyka bezpiecznym wariantem w postaci Barelli i Vidala/Nainggolana - stad prawdopodobna rezygnacja z Tonalego. Taka linia pomocy wygladalaby swietnie, szczegolnie gdy na lawce bylby jeszcze Vidal/Nainggolan, Brozo (?) i Sensi. Ewidentnie jednak widac, ze Conte chce jakosci na tu i teraz. Plan jest prosty, zdetronizowac Juventus. Nie wiem, czy to dobre rozwiazanie, ale trzeba wierzyc. Jesli Arturo faktycznie zawitalby do Mediolanu to nasza pierwsza jedenastka bylaby odpowiednio zbalansowana w postaci doswiadczonych - Handy, Godina, Younga/Kolarova i Vidala, mlodych - Bastoni, Hakimi, Barella i Lautaro oraz w srednio zaawansowanym wieku - Vrij, Eriksen, Lukaku. Pytanie co za dwa lata? Tu moze pojawic sie problem, bo do odstrzalu bedzie paru zawodnikow, zobaczymy jak z tym poradzi sobie Marotta.

Podsumowujac, Vidal na juz duzo lepszym rozwiazaniem niz Tonali, jednak patrzac bardziej przyszlosciowo wolalbym miec mlodego Wlocha oraz postawic na Nainggolana.

Sylvinho88 | 01.09.2020 10:29

Barella,Vidal,Sensi,Eriksen,Nainggo lan,jest moc,szkoda Tonaliego,byłoby mega.Pytanie co z resztą?Gaglia,Brozo,Vecino...Borja już odszedł zdaje się

Kamilek1936 | 01.09.2020 10:57

A ja tonalego mam jak Urban w dupie... Mamy już dość młodzieży w składzie teraz potrzeba nam panów piłkarzy a takim na pewno jest vidal. Tonali nie pokazał jeszcze NIC żeby żałować jego odpuszczenia.

BOYSSAN | 01.09.2020 10:58

@Kamciu

Pełna zgoda dot Tonalego , tzn jest to mega talent , ale to czy zrobi karierę pokaże czas i to nie najbliższy rok ani jeszcze następny. Na dzisiaj Conte wybrał doświadczenie i jakość na teraz , druga sprawa po wielu transferach młodych graczy Sensi, Barella , Bastoni , Lautaro możliwe ze właśnie tego potrzeba.
Transfery Kolarova czy Vidala napewno pomogły by mentalnie młodym graczom którzy jak pokazał czas są weryfikowani np w LM.
Podsumowując jestem za sciągnięciem Vidala , Kolarova , nie wiem Dzeko lub Giroud ale tylko na 2 letni kontrakt.

TysonFCB | 01.09.2020 11:14

Chcialby rozwiazac umowe XDD

Bartomeu wymyslil cos nowego w swiecie futbolu. Oddajmy pilkarzy za darmo, a zaoszczedzimy na ich pensjach! GENIUSZ!!!

:)

Odet | 01.09.2020 11:46

Przybycie Vidala na takich warunkach to świetny ruch. Czekamy na razie jak wyjaśni się przyszłość Brozo i Ninjy. Jeśli Brozo rzeczywiście nie jest w planach trenera to właśnie dlatego że Tonalli miał być jego następca. Ani Sensi, ani Vidala, ani Barella nie będą grać przed obrońcami. No chyba że Eriksen.
Pozdr.

Baresi | 01.09.2020 11:49

Tonalli to inwestycja w przyszłość, fakt, ale Vidal na ten moment jest na pewno lepszy. Tylko kontrakt (moim zdaniem) za wysoki. 6 mln to dużo jak na niego, tyle to Ibra dostanie... Ale na bank gość podniesie poziom sportowy pomocy Interu. Obstawiam, że w tym sezonie scudetto przypadnie kuzynom z niebiesko-czarnej strony Mediolanu.

vahuPL | 01.09.2020 11:57

Jeśli Conte ściągnie Vidala kosztem Tonaliego to ja to widzę w ten sposób, że za rok Conte zostawi Inter bez trofeów, z wypalonym i starym składem, z młodymi którzy za wszelką cenę chcą odejść do mocniejszych klubów i znów trzeba będzie wszystko budować od początku.
Jak dla mnie bez sensu takie zabawy.
Vidal jest dobry, ale to opcja na już i za rok to on raczej lepiej grać nie będzie. Natomiast ściągnięcie Tonaliego, przy założeniu, że wszyscy młodzi w Interze się rozwijają powoduje, że teoretycznie mamy trzon drużyny na lata - Bastoni, Skriniar, Hakimi, Tonali, Sensi, Barella, Lautaro.

GrandeJuve | 01.09.2020 12:05

Vidal, Asamoah, Conte, Marotta. Coraz bardziej turyńsko.

Kamciu | 01.09.2020 12:06

@vahuPL

Rozumiem, ze bez transferu Tonalego trzon w postaci mlodych Skriniara, Bastoniego, Barelli, Sensiego, Hakimiego i Lautaro oraz sredniego wieku Vrija, Eriksena i Lukaku juz trzonem zespolu nazwac nie bedziemy mogli? Toz to 8/9 pilkarzy z praktycznie pierwszej 11 wiec o czym Ty mowisz?

Poza tym starsi doswiadczeni gracze jak Vidal idealnie beda balansowac zespol miedzy powyzszymi w wiekszosci mlodymi zawodnikami. Za rok/dwa z pierwszej jedenastki Interu trzeba bedzie pozbyc sie Handy, Younga/Kolarova i ewentualnie Vidala (jesli przyjdzie) badz Ninje (jesli Vidal nie przyjdzie). Bez przesady, moim zdaniem proporcje sa zachowane bardzo dobrze.

RG_11 | 01.09.2020 13:50

Przecież Skrinar ławę grzeje, bo nie umie grać w 3osobowym bloku obronnym

kamill | 01.09.2020 13:52

Vidal i Rajd no no szykuje się albo movny środek  albo roz*****l he

Interista1987 | 01.09.2020 13:56

Jesli 6 baniek to za duzo dla Vidala z wolnego to smiechlem czytajac,ze tyle to Ibra dostanie.
Nie sadze zeby byl inny klub w Europie chetny placic 6 mln Ibrahimoviciowi

Italia00 | 01.09.2020 14:21

Vidal, Kolarov, Dzeko - nazwiska które tu się przewijają da dla mnie niezrozumiałe.

Może wyjść z tego jeszcze gorsza pułapka niż w to co wszedł jakiś czas temu Juventus.

Pułapka starych graczy że sporymi kontraktami, którzy potem będą już z pewnością nigdzie niesprzedawalni, a największym sukcesem będzie rozwiązanie z nimi kontraktu.

Nie rozumiem tego dawania wolnej ręki dla Conte, który jakby mógł to by po prostu sprowadził do Interu pół Juve i pół Chelsea

Italia00 | 01.09.2020 14:22

Jeśli Inter zdobył by w tym roku mistrzostwo to będzie to miało sens.

Jeśli jednak znów im się nie uda to za rok mogą zostać że starymi graczami, których będą musieli na siłę usuwać przy nowym trenerze.

Zagranie absolutnie na jedną kartę.

BOYSSAN | 01.09.2020 14:35

@italia00

nie do konca, gdyz Ci starsi zawodnicy przychodza/maja przyjsc na kontrakty 1 + 1 lub 2 lata. Wyjatkiem Sanchez ktory podpisal na 3 lata.
Ci gracze o ktorych mowimy , ze maja dodac jakosc na juz to wlasnie Young, Kolarov, Vidal, moze Giroud - tez sie przewija jako viceLukaku.

Nie wiem, ja tu nie widze zagrania vabank, Conte ma dwa lata kontraktu i za cel postawil sobie wygrac Scudetto, do jego teorii brakuje kilku ogniw, nie sadze ze koljeny trener bedzie mial jakis bol glowy ale poczekajmy bo mercato sie dopiero rozkreca

BOYSSAN | 01.09.2020 14:38

@italia00

zauwaz, ze Ci starszy gracze przyszli za free jak Young , Sanchez, mowi sie ze Kolarov za free lub 1,5 mln euro , w kwestii Vidala tez mowi sie o wolnym transferze. Zasada jest bardzo prosta , pograja do 2 lat i odchodza jak przyszli ..za free zwalniajac kontrakty. Nie widze tutaj zadnego ryzyka

Baresi | 01.09.2020 14:52

Wy chcecie płacić 6mln Vidalowi, jeśli twierdzisz, że to zawodnik lepszy od Ibry, to... teraz ja śmiechłem. A czy za darmo przyjdzie, to się dopiero okaże...

Kamciu | 01.09.2020 14:58

@Italia00

Bardzo ciezko jest zbudowac zwycieska druzyne samymi mlodymi zawodnikami. Nie mowie, ze w 100% popieram dzialania Interu, ale je rozumiem i akceptuje. Wyzej napisalem jak balansuje sie kadra Interu i moim zdaniem jest to bardzo dobra proporacja, szczegolnie, ze odszedl Valero i mowi sie o pozegnaniu Ranocchii i Candrevy.

Italia00 | 01.09.2020 15:41

Dlatego nie wspominam tu ani o Sanchezie, ani o Youngu, które to transfery uważam za trafione.

Natomiast uważam, że odpuszczanie takich młodych graczy jak Tonali (Milan) czy wcześniej Kulusevski (Juventus), aby teraz rzucić siły na Vidala to po prostu zagranie na "tu i teraz" jak pisał @Kamciu.

Jeśli Inter wygra scudetto, to koszty z pewnością się zwrócą i okaże się, że duet Marotta/Conte miał rację.

Jeśli jednak nie to zapewne, już z nowym trenerem, trzeba będzie szukać nowych zawodników na ich miejsce. I wtedy okaże się, że "Stara Dama" znów jest o krok do przodu, bo zaczęła przeprowadzać rewolucję kadrową trochę wcześniej, a Inter zostanie z 35-letnim Kolarovem, 34-letnim Vidalem a bez Tonalego czy Emersona.

_tripletta_ | 01.09.2020 15:56

Śmiać mi się chce z tym szukaniem problemów na siłę.
Transfer Vidala to byłby genialny ruch. Z miejsca stałby się najlepszym pomocnikiem ligi obok Sergeja.
Także wasze dywagacje i szukanie problemów można odłożyć na bok.

Brzmi to tak jakby za rok czy za 2 lata Inter nie mógł robić transferów...
Prawda jest taka, iż nasza kadra była za mało doświadczona i tego właśnie zabrało by wygrać ostatnio Scudetto i finał LE.

vahuPL | 01.09.2020 15:59

@Kamciu - przeczytaj jeszcze raz i postaraj się zrozumieć całą wypowiedź, a nie wyrwane zdanie z kontekstu.

Sprowadzenie Tonaliego to stopniowe budowanie drużyny na lata (nie 1-2 tylko na kolejne 4-6). Sprowadzenie Vidala to opcja na już. To też daje sygnał innym zawodnikom, którzy w przypadku niepowodzenia (czyli braku wygranej w Serie A i dalszych rund w LM) prawdopodobnie będą chcieli odejść, albo zostaną "odstrzeleni" (Skriniar już podobno jest do sprzedaży, Lautaro od pół roku jest głową w Barcelonie... teraz może gdzieś indziej, ale chyba nie w Interze). W tym układzie zostaje 4 zawodników z tych, których wymieniłem, w tym Sensi łapiący często kontuzje.

Z tych co dodałeś, czyli Lukaku, de Vrija ("de" to też część jego nazwiska) i Eriksena, ten ostatni też podobno do odstrzału... ale ok, oni mogą zapewnić spokój i balans, a nie 33-letni dziś Vidal, czy wymienieni przez Ciebie pozostali. Budowa drużyny to nie wymienianie co 1-2 sezony połowy składu. Mieliśmy już to w historii, gdzie Inter co pół sezonu albo i częściej zmieniał trenera, kupował co raz to nowe gwiazdy a nic nie zdobywał.
Moim zdaniem Tonali to lepsza opcja niż Vidal na stabilne budowanie drużyny, która będzie w europejskim czubie przez najbliższe lata, a nie zabłyśnie raz i od razu zgaśnie. Tyle w temacie.

BOYSSAN | 01.09.2020 16:06

Zarowno @ Italia00 jak i @VahuPL mylicie sie w jednej ale to waznej kwestii, odpuszczenie Tonalego nie jest powiazane z Vidalem. W zalozeniu Marotty mialo byc sprowadzenie Tonalego oraz Vidala do srodka pola w tym oknie. Rezygnacja z Tonalego oznacza ze srodki zostana skierowane na kolejnego B2B ale juz z odpowiednia jakoscia do gry na dzisiaj i kolejne lata jak Partey, Ndombele lub Kante... o tych zawodnikach sie pisze. Zakup ktoregos z tych graczy to koszt odpuszczenia Tonalego plus sprzedaz np Brozovica

vahuPL | 01.09.2020 16:11

@Italia00 - mam podobne zdanie.

@tripletta - chodzi o budowanie drużyny, a nie wymienianie połowy składu co 1-2 lata. A Interowi w zeszłym sezonie brakowało stabilności, wydolności i możliwości dostosowania się do nowej taktyki. Nie kto inny jak Godin, facet z mega doświadczeniem i mogący być nauczycielem nie tylko dla Bastoniego, ale też dla wszystkich innych, w zasadzie do końca sezonu się nie odnalazł. Eriksen również nie potrafił się wpasować, Young... sorry, ale poza bardzo dobrymi spotkaniami zawalił kilka kluczowych. O transferach Lazaro czy Mosesa lepiej nawet nie wspominać.

Jak dla mnie zawodnicy 33+ są kupowani do drużyn z wieloma młodymi i zdolnymi zawodnikami żeby uzupełnić skład, a nie nadawać mu balans, bo szansa że wejdą w drużynę i taktykę od pierwszego dnia jest niewielka.

vahuPL | 01.09.2020 16:18

@BOYSSAN - czy jest czy nie jest powiązane tego nie wiemy.
Nie mówię też, że kupno/sprowadzenie Vidala to bezsens, ale wolałbym Tonaliego +jednego z tych co wymieniłeś niż Vidala +...
Po prostu jestem za stawianiem na młodych graczy i stabilną drużynę, a nie sprowadzanie przebrzmiałych gwiazd, bo chciałbym żeby Inter co roku, przez lata walczył o Scudetto i meldował się przynajmniej w 1/8 LM, a nie wspominać zwycięstwo sprzed 10 lat i próbować zapomnieć co działo się z drużyną w latach po tym sukcesie...

Interista1987 | 01.09.2020 16:28

Ibra to byl wielki zawodnik nie ulega watpliwosci, ale byl...
Vidal to jest w tej chwili aktualnej lepszy zawodnik od Ibry i gracz wciaz grajacy w wielkim futbolu.
Natomaist Ibra to juz jest gracz od 2 sezonow na uboczu wielkiej pilki , owszem cos moze nadal od siebie dac Milanowi przede wszystkim mentalnosc ale to juz nie jest gracz z czolowki a umowmy sie, ze Vidal to wciaz czolowy pomocnik w Europie.

BOYSSAN | 01.09.2020 16:44

VahuPL ale Godin czy Eriksen przychodzili nie do końca pasując naszemu trenerowi, tez nie wszystkie decyzje mi się podobają i je popieram ale moim zdaniem to trener ma decydujące zdanie w kwestii personaliów i trzeba iść za trenerem którego się wybrało i podpisało 3 letni kontrakt.
Gracze o których prosi teraz Conte jak Vidal , ( Kante lub Partey ) , Kolarov to są gracze pasujący do jego taktyki.
Pokuszę się o powrozenie i opisze skład na kolejny sezon :

               Handanowic
        Godin - deVrij - Bastoni
Hakimi - Vidal - Barella - Emerson Pal
                    Eriksen
             Lukaku - Lautaro

Ławka :
                     Radu
         Dambrosio - Skrinar - Kolarov
Candreva ( Darmian) -Partey- Gagliardini (Radja ) - Young
                    Sensi
              Sanchez - ?

vahuPL | 01.09.2020 17:09

@BOYSSAN - zgadzam się z Tobą w 100% co do pozostawienia decyzji trenerowi i pozwoleniu mu budować drużyny. Tylko jest jedno ale - Conte po pierwszym sezonie publicznie zaczął przebąkiwać o odejściu z drużyny i w dość słabym stylu "przegrał" finał Ligi Europy (wiem że wynik tego nie potwierdza i sam finał był sukcesem ale jednak). W tym układzie może się okazać, że za rok o tej porze będziemy mieli skład pełen wypalonych zawodników u schyłku swojej kariery, których nie chce nowy trener, bo nie ma u nich posłuchu... a pucharów w gablocie jak nie było tak nie ma.
Jeśli miałbym cień nadziei, że Conte poprowadzi Inter nie tylko do końca kontraktu, ale i go przedłuży to bym się w ogóle nie wypowiadał. Mam jednak poczucie, że przy powinięciu się nogi to już po 10 kolejce możemy mieć poszukiwanie kogoś nowego do gaszenia pożaru.

DeLa | 01.09.2020 18:34

Kamciu
Nie można mieć wszystkiego(mam na myśli Tonaliego)
Środek pola w Interze jest dosyć ciekawy. Świetny postęp robi Barella. A znakomite wejście po transferze miał Sensi. Szkoda tej kontuzji. Do tego jest jeszcze Brozovic. Tak więc Vidal może być pasujacym ogniwem.
Osobiście jestem ciekaw, gdzie Tonali zajdzie ze swoim talentem. W Milanie brakuje klasowych srodkowych

Baresi | 01.09.2020 18:41

Interista
Powiem tak, Ibra przyszedł po 2 latach wakacji w  MLS do drużyny w której 3/4 składu, nie miałoby szans usiąść na ławce w Milanie z którego Ibra odchodził,i bez przygotowania walnął 10 bramek w SerieA. To jest ciągle MEGA zawodnik. Sam jestem w szoku...
Vidal to świetny zawodnik, to jest oczywiste, ale nigdy nie miał takiego wpływu na zespół jak Ibra i nigdy miał nie będzie.
Ale oczywiście dopuszczam możliwość, że Vidal rozegra sezon życia i da wam scudetto, albo dobry wynik w LM, i będę musiał odszczekać :)))

Interista1987 | 01.09.2020 21:41

Baresi

A ja powiem tak, znasz na pewno wyczyny Quagliarelli w Sampdorii czy wczesniej Di Natale w Udinese.
Ja uwazam ,ze oczywiscie Ibra wciaz jest na poziomie odpowiednim do gry w Serie A tego mu nie umniejszam ale troche mnie zdziwilo,ze kibic Milanu gdzie zaden z zawodnikow nie zasluguje tak po prawdziwe na 6 mln rocznie twierdzi,ze dawanie takiej pensji Vidalowi, ktory przychodzi z Barcelony a wczesniej gral w Bayernie i Juventusie jest przesadzone.



transfery.goal.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy
21.10 09:31